1 minuter lästid

Varje vecka ställer vi en fråga till våra läsare som de kan besvara här, på Facebook, Twitter eller Instagram. Veckans fråga kommer i överlag fokusera sig på personliga spelupplevelser, anekdoter, komiska ideér och åsikter snarare än ”heta takes” om aktuella händelser. Vi tänkte det kunde vara ett kul sätt för er OCH oss att lära känna varandra.

Men före vi presenterar veckans fråga tittar vi på förra veckans svar när vi ställde frågan:

I vilket spel samlar du helst loot?

Just Dragon Quest Warrior tyckte jag hade extremt bra system för loot just för att det går in i alla aspekter av spelet.
/Mika Leth, Facebook

Jag fastna för just Diablo 3 över till exempel borderlands för att jag tycker diablo känns mer repetitivt -vänligt på något sätt. Sedan varför just 3an över 2an är för att jag älskar att köra med handkontroll.
/Kristofer Gniot, Twitter

World of Warcraft. Snart 15 år i samma spel säger väl det mesta? Jag älskar att vara i Azeroth och jakten på bättre loot tar (nästan) aldrig slut, det finns oftast något att uppgradera.
/Daniel Andersson, Twitter

Diablo 2 utan tvekan.
/Patrik Lundgren, Twitter

Upplägg för veckans fråga:

Spelbossar skapar bestående intryck av många olika skäl, men det finns också flera olika anledningar att vissa bossar blir mer minnesvärda än andra. Somliga av oss ser förmodligen inte vissa bossar av den enkla anledningen att vi inte nådde fram till slutet eller liknande. Därmed har ett spels inledande boss oftast en stor fördel när det kommer till att vara just minnesvärd eftersom de flesta sett dem. Ett spels första boss kan exempelvis sätta tonen för ett spel, skapa drama eller inleda en konflikt som spelaren sen dras med till spelets slut. En första boss-strid kan vara minnesvärd av dramaturgiska, estetiska eller spelmässiga skäl. Alla skäl är giltiga. Därmed lyder veckans fråga:

Berätta om en minnesvärd första boss-strid som du upplevt.

Tanken är även att vi samlar de bästa svaren i nästa veckas fråga. Chansen att bli citerad i nästa veckas artikel stiger avsevärt om man motiverar sitt svar. Det går utmärkt att svara här nedanför eller i inläggen som länkar till frågan på både Facebook och Twitter. Vi läser alla svar! 


mm
Alexander Cederholm

39-årig Malmöit som snart ägnat halva livet åt föreningsliv och spelkritik. Spelens världar eggar fantasin, industrins händelser gläder och upprör, speldesign väcker tankar och dess roll i samhället engagerar. Denna bredd och eviga föränderlighet håller fascinationen stark än i dag.

All author posts