1 minuter lästid

Nu när Player 1 haft sin ettårsdag återupplivar vi ”Veckans fråga”. Veckans fråga kommer i överlag denna gång fokusera sig på personliga spelupplevelser, anekdoter, komiska ideér och åsikter snarare än ”heta takes” om aktuella händelser. Vi tänkte det kunde vara ett kul sätt för er OCH oss att lära känna varandra.

Men före vi presenterar veckans fråga tittar vi på förra veckans svar när vi ställde frågan:

Vilken spelkaraktärs barndom hade du velat spela?

Helt ärligt talat? Kanske nån från Street Fighter. Alltså ett Yakuza-style beat em up där karaktärerna är… åtminstone rätt unga. 14-15 kanske.


Baby Bowser.
/August

Ryo Hazuki från Shenmue. 🙂

Upplägg för veckans fråga:

Idag hamnar Playstation Classic på butikshyllorna. Vårt test av maskinen kommer ni få höra om lite senare i veckan men det gjorde att vi kände att det var passande att köra med en Playstation-relaterad fråga. Alla var ju inte helt nöjda med spelvalet på den lilla minikonsolen och skälen är många varför listan blivit som den blivit. Två Playstation-klassiker som tydligt lyser med sin frånvaro är Crash Bandicoot- och Spyro-spelen. Skälet är högst sannolikt för spelen inte ägs av Sony själva och för att de på nytt är aktuella genom sina remakes, där Crash-trilogin släpptes förra året och Spyros motsvarighet denna höst.

Därför tänkte vi att istället för att klaga över vad som saknas på minikonsolen vill vi se lite optimism och höra er ge förslag på vilka Playstation-spel till den första Playstation-konsolen ni hade velat se härnäst få en remake på moderna konsoler. Motivera såklart hemskt gärna varför. Därmed lyder veckans fråga:

Vilket klassiskt Playstation-spel hade du velat se en remake av?

Det går utmärkt att svara här nedanför eller i inläggen som länkar till frågan på både Facebook och Twitter. Vi läser alla svar! Tanken är även att vi samlar de bästa svaren i nästa veckas fråga.


mm
Alexander Cederholm

39-årig Malmöit som snart ägnat halva livet åt föreningsliv och spelkritik. Spelens världar eggar fantasin, industrins händelser gläder och upprör, speldesign väcker tankar och dess roll i samhället engagerar. Denna bredd och eviga föränderlighet håller fascinationen stark än i dag.

All author posts