1 minuter lästid

Nu när Player 1 haft sin ettårsdag återupplivar vi ”Veckans fråga”. Veckans fråga kommer i överlag denna gång fokusera sig på personliga spelupplevelser, anekdoter, komiska ideér och åsikter snarare än ”heta takes” om aktuella händelser. Vi tänkte det kunde vara ett kul sätt för er OCH oss att lära känna varandra.

Men före vi presenterar veckans fråga tittar vi på förra veckans svar när vi ställde frågan:

Vilken skådespelarroll borde bli nästa elusive target i Hitman?

Ifrån första stund när jag såg Jason Statham i första Transporter-filmen kände jag att OM de skulle göra en Hitman-film så skulle han vara som gjuten för rollen, tyvärr fick vi aldrig Jason som huvudroll i filmen, men i spelet skulle han fortfarande ha potential! Det är något i hans blick utav ”eyes on the price” som ger honom en sådan stark och smått skrämmande attityd, samt så ser han fruktansvärt bra ut i kostym 🙂
– @ChrisSwe

Dr.No eftersom deras nu senaste karaktär ” the Undying ” är baserad på En James Bond fiender… så kan de gå hela vägen med dessa elusive targets..- dr.No. Jaws osv…
– Peter Zawolokin

Humanoiden tillika AI:n Ava i Ex Machina. Hon är en riktig luring, en fara för allmänheten och bör ”avinstalleras” för gott.
– Nathalie Leth, Facebook

Upplägg för veckans fråga:

Våra spel är proppfyllda med karaktärer vi lärt oss både älska och hata genom åren. Oftast möter vi dem uppvuxna och väl etablerade i sin roll som hjälte eller vad deras roll nu kan tänkas vara. Även om spelbranschen älskar s.k. prequals så sträcker de på sin höjd till att vi får ta del av karaktärers tonår. Men hur är det är det med våra hjältars, sidekicks och skurkars barndom? Kan något ha format dem redan i sina yngsta dagar? Det finns väldigt få barndomshistorier i spel. Vem kan tänkas ha ett intressant eller spännande äventyr redan i tidig ålder? Vilken spelkaraktär, god som ond, tror du har en intressant bakgrundshistoria och hur borde den berättas och spelas? Därmed lyder veckans fråga:

 Vilken spelkaraktärs barndom hade du velat spela? Och Varför?

Det går utmärkt att svara här nedanför eller i inläggen som länkar till frågan på både Facebook och Twitter. Vi läser alla svar! Tanken är även att vi samlar de bästa svaren i nästa veckas fråga.


mm
Alexander Cederholm

39-årig Malmöit som snart ägnat halva livet åt föreningsliv och spelkritik. Spelens världar eggar fantasin, industrins händelser gläder och upprör, speldesign väcker tankar och dess roll i samhället engagerar. Denna bredd och eviga föränderlighet håller fascinationen stark än i dag.

All author posts