1 minuter lästid

Varje vecka ställer vi en fråga till våra läsare som de kan besvara här, på Facebook, Twitter eller Instagram. Veckans fråga kommer i överlag fokusera sig på personliga spelupplevelser, anekdoter, komiska ideér och åsikter snarare än ”heta takes” om aktuella händelser. Vi tänkte det kunde vara ett kul sätt för er OCH oss att lära känna varandra.

Före vi går över till veckans fråga skall vi först lyssna på förra veckans svar när vi ställde frågan:

Vilket spel använder tid bäst?

Bioshock Infinite fick mig verkligen att tänka på tidens gång, ur massor av olika vinklar. Annars tänker jag mest på spel som jag inte har spelat som Final Fantasy XIII-2 och Shadow of Memories. Och The Legend of Zelda: Ocarina of Time?
/Martin Eriksson, Twitter

Det första spelet som dök upp i huvudet var Braid. Och med tanke på att det är snart 10 år sedan jag spelade det så gjorde det uppenbarligen intryck och avtryck. Vill minnas att varje ny värld hade ett nytt sätt att hantera tiden på, vilket gjorde det till en fantastiskt rolig och varierad spelupplevelse.
/Daniel A., Player 1

Upplägg för veckans fråga:

Den här veckan handlar det om något så trist som besvikelse. Vi brukar hävda att det inte är destinationen som är höjdpunkten utan snarare resan dit, men det innebär knappast att ett rejält antiklimax inte sätter sina spår.

Att spela ett spel från början till slut är ett rejält åtagande, därför är det trist om äventyrets slut lämnar en hel del att önska. Det kan handla om en tveksam upplösning på en spännande handling eller en virtuell belöning som gjorde att allt hårt slit kändes förgäves. Vi vill veta historien bakom era stora spelbesvikelser. Därmed lyder veckans fråga:

När blev du besviken på ett spels slut eller slutgiltiga belöning?

Tanken är även att vi samlar de bästa svaren i nästa veckas fråga. Chansen att bli citerad i nästa veckas artikel stiger avsevärt om man motiverar sitt svar. Det går utmärkt att svara här nedanför eller i inläggen som länkar till frågan på både Facebook och Twitter. Vi läser alla svar! 


Andreas Lennartsson

Andreas är nyexaminerad musiklärare med ett brinnande intresse för spel i alla dess former. Han älskar omfattande, handlingsdrivna single-player-spel, gärna med inslag av en och annan rollspelsmekanik.

All author posts